Olemme saaneet taalla useita ystavia, jotka eivat tosin tieda, etta pidamme heita ystavinamme. Eivatka he varmaan itse pida meita minaan muina kuin tosi outoina suomalaisina. Me kuitenkin olemme ristineet uudet ystavamme mielemme mukaan ja seuraamme heidan touhujaan paivittain suurella mielenkiinnolla. En tassa luettele kaikkia uusia ystaviamme vaan kerron muutamasta.

Piri-Pate on henkilokohtainen suosikkini. Minuakin atleettisemman vartalon omaava viisi-kuusikymppinen kaveri, jolla on hiuksia viela huomattavasti vahemman kuin minulla. Koko ajan meita jannittaa, etta milloin ne Paten shortsit putoavat kokonaan, mutta taitaa pelkomme olla turhaa, kylla ne siina juuri ja juuri kestavat suojaamassa strategisia paikkoja.  Piri-Pate ei ole hetkeakaan paikoillaan vaan touhuaa koko ajan jotain. Emme vain tieda mita.. Paten hotellihuoneessa kay useita hippivieraita paivittain, ehkapa siella jotain kauppoja hierotaan. Piri-Pate on englantilainen, joten han seuraa jalkapalloa kunhan kiireiltaan ehtii.

Luuta-Lassi huolehtii allasalueen siisteydesta kellon tarkasti, Munamies ottaa tilauksia vastaan hotellin ravintolassa, Heikilla ja Kaijalla on pienta toraa keskenaan aika ajoin jne. Naapurin Niina on pahasti iskansa ja aiskansa holhouksessa vaikka ulkoisia edellytyksia olisi jo omatoimisempaankin elamysten hakemiseen. Klenkka tuntee meidat ja tietaa arvomme joten hanen kauttaa monet asiat hoituvat jouhevasti.

Eilen maanantaina koitti paiva jota oli kauan odotettu. Meillehan tarjottiin viime viikolla mahdollisuutta lahtea koko paivaksi kalastamaan ja sovimme, etta maanantai on kalastuspaiva. Yogi vei meidat aamulla yhdeksaksi sovittuun paikkaan. Hiukan jo siina vaiheessa meita oudoksutti muut kalastamaan lahtijat, jotka olivat 5 merileijonan oloista brittinaista miehineen. Kalastusveneen kapasiteetiksi oli kylkeen kirjoitettu 12+2, meita oli 13 normaalia intialaista huomattavasti painavampaa turistia ja 4 miehiston jasenta. Uitiin aika syvalla. Veneen kippari oli muuten sama heppu, joka vuosi sitten hieroi minut ihan solmuun. Herra oli vaihtanut alaa.

Yksi englantilaismiehista oli jo aamusta aika kivasti paissaan. Ristimme hanet Juupa-Jaskaksi. Putputtelimme ensin merella 1,5 tuntia ja nautimme matkan hintaan sisaltyvia virvokkeita. Juupa-Jaska otti aika monta gintoniccia. Naimme (siis silmillamme) Apinasaaren, muttei saarella ainuttakaan apinaa. Alkoi siina vaiheessa tuntua, etta ainoat apinat ovatkin veneessa. Saavuimme eraaseen poukamaan, jossa kippari patisteli meita snorklaamaan. Tilatessamme matkaa olimme nimenomaan sanoneet, ettemme halua snorklata tms. vaan vain ja ainoastaan kalastaa. Kukaan merileijonista tai heidan miehistaan ei ollut myoskaan innostunut snorklauksesta. Vihdoin Juupa-Jaska ilmoitti olevansa valmis mereen. Han nousi ylos penkistaan, horjahti noustessaan viela Ribon paalle, turautti kakan uimashortsin lahkeestaan veneen lattialle ja hyppasi mereen. Kyllapa oli Jaskan vaimo ylpea miehestaan!

Jaskan paska veneen lattialla sai useita britteja hyppaamaan mereen, mutta me kolme suomalaista nautimme matkan tarjoamista elamyksista koko rahan edesta ja istuimme paatissa kun kerran olimme sanoneet ettemme snorklaa. Henkilokunta siivosi Juupa-Jaskan jatokset nopeasti, mutta muisto miehesta taltioitui ainakin minun muistini syovereihin pitkaksi aikaa, ja viela hajun kera.

Lopulta Jaskakin saatiin henkilokunnan avustuksella takaisin veneeseen. Han oli uiskennellut rantakivikossa ja veri vanat valuivat ympari kehoa. Kylla Jaskassa tuntui riittavan noita ruumiin eritteita moneen makuun. Veneeseen paastyaan Juupa-Jaska otti gintoniccin vaimonsa kehuista huolimatta.

Seuraavaksi matkasimme varsinaiselle paratiisirannalle. Rauhaa ja hiljaisuutta tosin hiukkasen hairitsi se, etta Goan lentokentan kiitorata paattyi ko. rantaan ja koko ajan lahti kentalta koneita. Veneen kippari aisti tyytymattomyytemme matkan antiin ja yritti piristaa meita kaikin keinoin. Mutta meita piristi vain Juupa-Jaskan seikkailu paratiisirannan aallokossa. Valilla ukko oli pitkaankin pinnan alla, mutta aina se sielta nousi, joskus housut jalassa joskus kadessa. Sormukset hanelta kuitenkin katosivat siina temmellyksessa. Kylla ne osaa muutkin kuin suomalaismiehet olla idiootteja maailmalla. Sain muuten videoitua aika hyvin brittimiehen mallia, jos jotain joskus kiinnostaa vertailla suomalais- ja englantilaismiehia keskenaan.

Paratiisirannalla pojat rakensivat meille kenttalounaan, jonka vaikutuksia nyt odotellaan. Ihan syotavaa se oli, terveellisyydesta en menisi takuuseen.

Vihdoin lounaan jalkeen paasimme kalastamaan. Meidan kolmen lisaksi kalalle lahtivat 3 brittimiesta ja 2 henkilokuntaan kuuluvaa. Juupa-Jaska ynna muut jaivat rannalle nauttimaan olostaan. Ilmassa oli kalastusmaaottelun tuntua. Katselimme, etta missas ne vavat ja vieheet ovat. Ehei, meille annettiin siimakera koukkuineen ja katkaravun paloja syoteiksi. Ja eikun onkimaan.... Tulihan sita. Ribo nosti 6 varikasta kalaa, mina 2, toinen intialaisista yhden samoin kuin yksi briteista. Jarna kamppaili tasavakisesti muiden "kalastajien" kanssa. Kalastusmaaottelu Suomi-Englanti-Intia oli paattynyt tunnin kalastuksen jalkeen 8-1-1. We're the champions!

Kalastushetkemme jalkeen noudimme loput matkaajat rannalta ja aloimme putputella kohti lahtopistetta. Siina paluumatkalla onnistuin viela polttamaan selkani. "Kalastusmatka" oli taydellinen menestys. Sen kerroimme myos meille matkan myyneelle kaverille tavattuamme hanet myohemmin rannalla. Nyt oli gringoja kusetettu.

Tanaan teimme Jarnan kanssa kunnon kavelylenkin Ribon jaadessa palvomaan aurinkoa hotellin altaalle. Tutustuimme retkellamme mm. Calanguten torin tuoretuotteisiin. Ihan oikeasti kaymisen arvoinen paikka tuo tori. Mina torikauppiassuvun jalkelaisena ainakin viihdyin ja paremmalta siella haisi kuin Juupa-Jaskan vieressa veneessa.

Kiitokset palautteista joita kirjoituksistani on tullut. Kylla me taalla muistamme ystaviamme siella koti-Suomessa. Tanakin aamuna kun oli vahan koleaa, jotain siina 24 asteen tienoilla, siis plussaa, niin pohdimme parvekkeellamme kahvia juodessamme, etta mitenhan ne Kauko, Nikke, Harry ja muut siella kaukana pakkasessa parjaavat.